ماموریت ویژه امام رضاچه بود؟؟؟

?مأموریت ویژۀ امام رضا(ع) چه بود؟

?وقتی نام شریف امام رضا(ع) را می‌شنویم، مهمترین وصف یا ویژگی آن حضرت که باید به ذهن ما متبادر شود چیست؟! کار خاص و مأموریت ویژۀ ایشان چه بود؟

?امام رضا(ع) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریح‌ترین پیام‌ها دربارۀ امر ولایت و امامت را به مردم منتقل کردند و می‌توان گفت که ایشان «بزرگ فریادگر امامت و ولایت» هستند و در بیان و دعوت به امر ولایت-از جهاتی- صریح‌ترین امام بودند..

?وقتی امام رضا(ع) فرصت و ظرفیت مختصری برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دیدند، بر روی مفاهیمی مثل نماز و روزه و عبادات و اخلاقیات کار نکردند، بلکه سراغ اصل ماجرا رفتند و به اصلی‌ترین مفهوم دینی یعنی «ولایت» پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن هم حدیث سلسلة‌الذهب است.

?حدیث سلسلة‌الذهب سند تاریخی مأموریت ویژۀ امام رضا(ع) در دعوت مردم به امر امامت است. اینکه فرمود: «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا»(عیون اخبارالرضا(ع)/2/135) یعنی هر کسی بگوید «لااله‌الّاالله»، به یک شرط‌هایی از او پذیرفته می‌شود و از عذاب در امان می‌ماند و منِ امام رضا(ع) از شروط پذیرش آن هستم.
?به نقل از استادپناهیان

?میلاد امام رئوف (ع)مبارڪ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.