لایه لایه بودن شهاب سنگ...

:
‍ ? لایه لایه بودن شهاب سنگ?

?فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهَا حِجَارَةً مِنْ سِجِّیلٍ مَنْضُودٍ ?

?پس چون فرمان ما آمد آن [شهر] را زیر و زبر کردیم و سنگ‏پاره‏هایى از [نوع] سنگ گلهاى لایه لایه بر آن فرو ریختیم.(هود82).?

✅در برخی از ترجمه ها نیز بجای لایه لایه واژه بر هم نهاده استفاده شده است که معنی لایه لایه را می دهد.در این آیه خداوند به لایه لایه بودن شهاب سنگ هایی که قوم لوط را نابود کردند اشاره شده است.

⭐همانطور که می دانید شهاب سنگها اجرام بزرگ یا کوچکی از جنس سنگها هستند که روزانه چندین شهابسنگ از جو زمین عبور می کند ولی به دلیل خاصیت مغناطیسی اتمسفر زمین و وجود لایه ازون می سوزند و به ما آسیبی نمی رسانند.

⭐ولی در صورتی که شهاب سنگها بزرگ باشند می توانند خسارات جبران ناپذیری را وارد نمایند گفته می شود که یکی از دلایل انقراض دایناسورها نیز شهاب سنگ بزرگی است که بعد از برخورد به زمین باعث کشتار جمعی دایناسورها در 65 میلیون سال قبل شده است.

⭐ساختار شهابسنگ ها عموما از جنس آهن و سایر فلزات از جمله سیلیکون و اکسیژن است.و بصورت یک پارچه از سنگها یا خاک ساخته نشده است.

⭐ یکی دیگر از خاصیت شهابسنگ ها لایه لایه بودن آنهاست.شهاب سنگها بروی سطح خود سنگ پوشی از خاک و گرد و غبار را دارند.که در فضای بیرون از زمین این گرد و غبار را جذب نموده اند و هنگام عبور از جو زمین یک لایه از سطح آن تحت عنوان پوسته گداخته می سوزد.همچنین شهاب سنگها ساختار رسی نیز دارند و لایه یوریدیم موجود در زمین ناشی از برخورد شهابسنگها به زمین است.

⭐ در شهابسنگها ترکیبهای آلی با کربن دار اغلب به صورت مختلطهای بسیار سازمان یافته ای که به یاخته ها شباهت دارند، پیدا شده است.

⭐ شهاب سنگ ها از کانی ها ساخته شده اند . کانی هایی که بیشتر آنها در سنگ های زمینی نیز یافت می شوند . کانی ها آرایش هایی از عناصر شیمیایی از قبیل آهن ، اکسیژن ، الوینیوم و سدیم هستند که مانند آجر های ساختمان ، سنگها از اجتماع آنها ساخته می شوند .

⭕اری 1400 سال پیش خداوند در کتاب خود به لایه لایه بودن شهاب سنگها اشاره نموده بود برای عاقلان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.